2011年9月23日

I will survive




At first I was afraid I was petrified
起初我很害怕,不知所措


Kept thinking I could never live without you by my side
一直在想:没有你在身邊,我一定活不下去
But then I spent so many nights
但是後來,我花了很多個夜晚
Thinking how you did me wrong
思考你是如何辜負了我
And I grew strong
我變得堅强
And I learn how to get along
學會了獨立
And so you're back from outer space
然而,你從外頭回到這裡
I just walked in to find you here with that sad look upon your face
我走進來,發現滿臉愁容的你
I should have changed that stupid lock
我早就該換掉門鎖
I should have made you leave your key
我早就該叫你留下鑰匙
If I'd known for just one second you'd be back to bother me
如果我早知道你會回來騷擾我
*Go on now, go walk out the door
走吧!滾到出去吧
Just turn around now
請你現在就轉身離開
(Cos) You're not welcome anymore
因為你已經不再受歡迎


Weren't you the one who tried to hurt me with goodbye
你不就是那用分手來傷害我的傢伙
Did you think I'd crumble
你以為我會崩潰
Did you think I'd lay down and die
你以為我會坐以待斃
Oh no, not I, I will survive
哦!不,我會活下去


Oh as long as I know how to love I know I'll stay alive
一旦我學會如何去愛,我就能活下去
I've got all my life to live
我會用我一生好好的過日子
I've got all my love to give and I'll survive
我會用全部的愛去奉獻,我會活下去
I will survive
我會活下去


It took all the strength I had not to fall apart
我用盡全身的力氣,不讓自己崩溃
Kept trying hard to mend the pieces of my broken heart
努力修補着我心碎的碎片
And I spent oh so many nights
我花了多少個夜晚
Just feeling sorry for myself
為自己感到難過
I used to cry but now I hold my head up high
我曾經哭泣,但現在的我昂首闊步
And you see me somebody new
你可以看到我已脱胎換骨
I'm not that chained up little person still in love with you
我已不是那個還愛着你而被束缚的卑微女子
And so you feel like dropping in
你說想來看我
And just expect me to be free
希望我有空見你
Now I'm saving all my loving for someone who's loving me
如今,我已把全部的愛都留给那個愛我的人


沒有留言: